کد خبر: ۱۱۲۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 01 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه در شهرستان ساری از ابتدای مهرماه و تا پایان آبان ماه کلزا کشت می شود، اظهار کرد: اولین کشت دانه روغنی کلزا در 6 هکتار اراضی مناطق سمسکنده و پنبه زارکتی شهرستان ساری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: جواد خادمی اولین کشاورز ساروی اهل روستای حمیدآباد از توابع مرکز جهاد کشاورزی پنبه زارکتی است که در روزهای آغازین مهرماه در 1.2 هکتار از مزارع شالیزاری خود به صورت مکانیزه، رقم آرجی اس کلزا را کشت کرد.

وی با اشاره به اینکه بذر کلزا با نظارت کارشناسان مروج جهاد کشاورزی دهستانها درحال توزیع است، افزود: کشاورزان برای تهیه حواله و خرید بذرهای اصلاح‌ شده کلزا از کارگزاری ها به مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنند.

این مسئول گفت: کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه زراعت کلزا در سامانه پایش کودهای شیمیایی بارگذاری شده است و کشاورزان می‌توانند همزمان با دریافت حواله خرید بذر نسبت به تامین کودهای مورد نیاز کشت این محصول اقدام کنند.

وی اظهارکرد: سال زراعی جدید با برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است سطح کشت کلزا شهرستان ساری به 2 هزار و 300 هکتار برسد.

علوی با بیان اینکه چهار شرکت توزیع کننده بذر کلزا در این شهرستان کار تهیه و توزیع بذر کلزا را انجام می دهند، گفت: تاکنون 6 هزار و 280 کیلوگرم بذر کلزا شامل ارقام بهاره هایولا 50، تراپر، بهاران، پیشرو، ظفر و RGS به شهرستان ساری اختصاص یافته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار